Please turn on JavaScript to make full use of this website. Or not. It's a free world.

Bezoekers worden ambassadeurs

Overzicht, flexibiliteit en gebruiksgemak: het online platform van de Dierenbescherming beantwoordt aan de behoeften van een veelzijdig goed doel. Wij ontwikkelden een online platform waarin centraal staat hoe de je zelf kan bijdragen. Storytelling over deze dynamische organisatie gaat hand in hand met online fondsenwerving. De bezoeker die wil helpen, moet je het natuurlijk zo makkelijk mogelijk maken!

De website als strategische tool

De samenwerking tussen de Dierenbescherming en Bitfactory gaat lange tijd terug, toen het online landschap er nog heel anders uit zag. Inmiddels is dit de zesde generatie website: ‘de website is een strategische tool en we willen dan ook altijd voorop lopen’.

Samenwerken op locatie

De creatiefase van het project heeft grotendeels bij de Dierenbescherming op locatie plaats gevonden. Zo konden wij ons helemaal onderdompelen in de dierenwereld en waren er korte lijntjes met de diverse specialisten van de Dierenbescherming. Intensief samenwerken aan het concept en de structuur is een onmisbaar begin voor elke succesvolle website.

"Dankzij de samenwerking met Bitfactory heeft ons online platform door de jaren heen kunnen evolueren. Nieuwe initiatieven, zoals Beter Leven, hebben we makkelijk op de voorgrond kunnen zetten. Bitfactory heeft ons echt geholpen de zaken op een rijtje te zetten. En we merken hoezeer de bezoeker dat uiteindelijk waardeert."

Sabine Schipper - Communicatieadviseur Online Media bij de Dierenbescherming
dierenbescherming.nl