Please turn on JavaScript to make full use of this website. Or not. It's a free world.

Meer bezoekers voor Foam

Even snel de tentoonstellingsagenda checken, vooraf je tickets boeken en de ideale route ernaartoe uitstippelen: een bezoek aan een museum begint tegenwoordig online. Ook als het op de beleving aankomt. Reden genoeg voor het Amsterdamse fotografiemuseum Foam om eens kritisch naar de eigen website te kijken. In samenwerking met Perceptor heeft Bitfactory in korte tijd een nieuw en visueel aantrekkelijk online platform voor Foam ontwikkeld. En met succes. De bezoekersaantallen en het aantal verkochte tickets zijn hard gestegen.

De perfecte online beleving

Hoe zorgen we ervoor dat de website naadloos aansluit bij de beleving in het museum? En hoe kunnen we het online platform inzetten om bezoekersprocessen nog beter te stroomlijnen? Deze vragen stelde Foam vooraf aan ons. De bestaande website sloot niet meer aan bij de stijl van het museum. En ook de processen in de backend waren onnodig complex geworden. Het was tijd voor een nieuwe digitale strategie waarbij online beleving en dienstverlening een veel prominentere plek zouden krijgen.

Website als tool

Het nieuwe platform bestaat uit onder andere een agenda, webshop en blog. Voor de webwinkel is gekozen voor websoftware van Lightspeed. Deze oplossing hebben we volledig geïntegreerd in de website. Bezoekers kunnen nu op een eenvoudige en gebruiksvriendelijke manier tickets, magazines, fotografieboeken en gelimiteerde prints bestellen. Om de website ook volledig te integreren met de bestaande processen is een koppeling gelegd met Microsoft Dynamics. Zo kan Foam marketing, verkoop, logistiek en service optimaal beheren én verbeteren.

foam.org