Drie sterren voor de nieuwe website van het Beter Leven keurmerk!

Rekening houden met het dierenwelzijn wordt al 10 jaar lang makkelijker gemaakt door Beter Leven. Consumenten kunnen in de winkel eenvoudig een diervriendelijke keuze maken in vlees, zuivel en eieren. Bij het keurmerk behoort natuurlijk wat uitleg. Want wat betekenen de sterren eigenlijk en hoe kan je bijvoorbeeld als bedrijf deelnemen? Aan ons de taak om dit duidelijk naar voren te brengen op de nieuwe website.

Het Beter Leven keurmerk groeit, zowel in bekendheid als in verkoopcijfers van producten die het keurmerk mogen dragen. Er komt steeds meer bezoek naar de website vanuit consumenten en bedrijven. En er wordt steeds gerichter gezocht naar informatie. Een positieve ontwikkeling, want het keurmerk heeft de ambitie om nog meer naamsbekendheid te creëren bij het grote publiek. Een website waarop de kernmissie helder overkomt en zowel consumenten als bedrijven in beweging zet, is het doel.

Super gebruiksvriendelijk

De website is ooit gestart als onepager om het publiek van informatie te voorzien over het Beter Leven keurmerk. Daarbij is het keurmerk mettertijd steeds bekender geworden. De website is uitgegroeid tot een platform met een schat aan informatie en media. Door de sterke groei barstte de website bijna letterlijk uit zijn voegen. Zo bleek onder andere informatie niet goed vindbaar, waardoor veel vragen telefonisch werden gesteld. Tijd dus voor een grondige herstructurering en een nieuw -slim- design.

“De website van het Beter Leven keurmerk bevatte heel veel informatie, maar miste een duidelijke structuur. Bezoekers verdwaalden in de vele lagen en pdf’s op de website. Zonde, want veel kennis ging zo verloren. Samen met de Dierenbescherming en stichting Beter Leven Keurmerk bepaalden we de doelgroepen en hun customer journey’s om zo perfect af te stemmen op de wensen van de eindgebruikers. Ik ben heel trots op ons eindresultaat!” Emma Woods, Product Owner Bitfactory

Van discovery naar eindproduct

Tijdens de discovery- en designfase werkten we intensief samen met het digitale team van het Beter Leven keurmerk. UX/UI designers zijn vroeg bij het project betrokken om samen de ultieme klantreis uit te werken. En daardoor kon snel een werkend prototype worden gemaakt. Daarna zijn functionaliteiten en vormgeving nog verder geperfectioneerd.

Het gehele design is uiteraard opgezet vanuit een ‘mobile-first’ aanpak. Uit de statistieken bleek dat de website vaak vanaf een smartphone wordt bezocht. Denk hierbij met name aan supermarktbezoekers, die even snel willen opzoeken wat de verschillen in sterren te betekenen hebben.

Het resultaat: beter geïnformeerde bezoekers en minder telefonische vragen.

Ben je benieuwd geworden? Kijk dan op de nieuwe website van het Beter Leven keurmerk. Beter Leven? Check ’t label even!