Toonaangevend schoenenmerk floreert met nieuw
e-commerce platform
Blackstone Footwear
Een krachtige e-commerce omgeving met Shopware en Pimcore
Uitdaging
Schoenenmerk Blackstone is een toonaangevende speler in de fashion industrie. De voormalige webshop deed aan die positie geen recht. Bovendien was de commerce engine verouderd en log. De wens van het bedrijf was om de leidende positie in schoenenmode stevig neer te zetten vanuit de eigen merkwaarden, met daarnaast een krachtige webshop voor verkoop van het gehele assortiment.
Een echte thuisbasis, waar merkfans terechtkunnen voor bijzondere collecties en het verhaal achter het merk tot leven komt. Tegelijkertijd moest de performance van de shop drastisch worden verbeterd. Ook ging het bedrijf over op een nieuw ERP en was er de wens om alle data goed in te richten met behulp van een PIM-systeem: Pimcore. Het platform moest klaargemaakt worden voor toekomstige ontwikkelingen waarin personalisatie en aansluiting op krachtige marketingtools een grote rol speelt.
Resultaat
De nieuwe commerce omgeving ondersteunt de legacy van Blackstone Footwear als eigentijds familiebedrijf met hoogwaardige producten.
Als technische basis werd een combinatie van Shopware en Pimcore gebruikt. Dit biedt een ongekende winkelervaring én optimale verwerking van grote aantallen producten met veel varianten. Met Squeezely als personalisatie tool maken we de ervaring voor gebruikers zo aangenaam en gepersonaliseerd mogelijk. De koppeling met marketplaces loopt via ChannelEngine.
Met dit e-commerce platform kan Blackstone op volle kracht de toekomst tegemoet, om klanten nog steviger aan zich te binden via de eigen communicatiestromen en volledige regie te houden over de online branding. Het achterliggende ERP, gekoppeld aan de Pimcore database, verwerkt (internationale) orders realtime waardoor voorraden en prijsinformatie altijd up-to-date zijn.
Design system als onbetwiste basis
Een onderscheidend modemerk herkent zich niet in een standaard template. Daarom hebben we voor Blackstone custom contentblokken ontworpen waarin de merkboodschap kan worden overgedragen. De pagina’s zijn geheel naar wens in te delen. Deze opzet laat de gebruiker intuïtief navigeren tussen de verschillende modellen, wat een prettige shoppingervaring creëert. De afwisselende layout is verrassend en ultiem beheerbaar, passend bij de inhoudelijke eisen van het content- & marketingteam. Door het design vast te leggen in een design system worden de brand values geborgd en is er voldoende flexibiliteit voor creatieve ontwerpen bij toekomstige doorontwikkeling.
