Wereldwijd digitaal platform met globale en lokale accenten

Eraneos Group

Sterk corporate en employer brand met high-end WordPress multisite

Uitdaging

De internationale management en technology adviesbureaus AWK, Ginkgo en Quint bundelden hun krachten. Vanuit drie merken transformeerde het bedrijf tot één centraal brand, onder de nieuwe naam Eraneos Group. De groep is actief in Europa, Amerika en Azië. De digitale omgeving moest die wereldwijde wortels, geschiedenis en dienstverlening weerspiegelen. Wat een uitdaging!

Met ruim 1.000 medewerkers maakt de groep impact door de digitale toekomst van grote organisaties vorm te geven. Om een sterk digitaal merk te realiseren en zowel bestaande als nieuwe klanten te kunnen bedienen, had Eraneos behoefte aan een nieuwe corporate multisite omgeving.

Ook de zoektocht naar ervaren, gespecialiseerd en bekwaam personeel bleek een grote uitdaging voor de groep. Er was behoefte aan een stevig recruitment platform met ATS-koppeling.

Resultaat

We ontwikkelden een centraal platform, een nieuwe WordPress multisite, voor zichtbaarheid en herkenbaarheid van het merk. Met tegelijkertijd alle mogelijkheden om lokaal de eigen uniciteit te behouden. Dat was de oplossing voor deze ambitieuze internationale groep, met een consistente merkbeleving als resultaat.

Door content centraal te managen en ruimte te geven aan lokale accenten wordt eenzelfde verhaal verteld, passend bij lokale markten. De verspreiding van kennis zorgt ervoor dat het platform wordt gevonden door zowel prospects als klanten. Dit versterkt de positie van het bedrijf als thought leader in het vakgebied.

We ontwikkelden een stevig recruitment platform met ATS-koppeling. Binnen de WordPress multisite kon ook deze tak van de organisatie een eigen platform krijgen, volgens dezelfde efficiënte spelregels als de corporate website: zowel centraal als lokaal, voor optimale merkbeleving, redactionele vrijheid en eigenheid van afdelingen.

Meerdere screenshots van Eraneos
Eraneos

Globale en lokale content

Het nieuwe WordPress-platform met globale en lokale websites resulteert in een wereldwijde, consistente merkbeleving van Eraneos. Een deel van de content wordt centraal gemanaged en gepubliceerd op lokale sites. Daarnaast hebben lokale sitemanagers alle vrijheid om hun thuismarkt te bedienen met passende content en eigen marketingactiviteiten.

Eraneos split international

De ideale applicant journey

Met het nieuwe recruitment platform versterkt Eraneos haar employer brand en creëert Eraneos de ideale applicant journey met als doel: nieuwe medewerkers aantrekken. Werkzoekenden vinden eenvoudig vacatures op basis van expertise, ervaring en vakgebied. Dankzij de naadloze integratie met ATS-systemen verwerken recruiters gemakkelijk en snel sollicitaties, waardoor het wervingsproces efficiënter en effectiever verloopt.

2023-11-30_BITFACTORY_0453

Het ontwerpproces met internationale stakeholders

Om een volledig beeld te krijgen van de hele organisatie, inclusief de merk- en organisatiedoelen en technische aspecten, hebben we een Discover-traject doorlopen met de belangrijkste stakeholders uit verschillende landen. Van CEO’s tot contentmanagers en HR-medewerkers. Deze inzichten waren van cruciaal belang bij het ontwerpen van het platform. Alle ontwerpelementen en uitingen zijn vastgelegd in een designsystem, wat een solide basis vormde voor het nieuwe digitale merk. Met behulp van deze informatie hebben we het websiteconcept opgezet en gevalideerd bij de eindgebruikers, zowel nationaal als internationaal. De feedback is gebruikt om het ontwerp verder te optimaliseren en in te spelen op de wensen en behoeften van de doelgroep.

2023-11-30_BITFACTORY_0380
Ja, ik wil graag meer weten over een sessie voor mijn organisatie!

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
Privacy*
Als je dit formulier wil verzenden, moet je onze Privacyverklaring accepteren
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.