Wereldwijd digitaal platform met globale en lokale accenten
Eraneos Group
Sterk corporate en employer brand met high-end WordPress multisite
Uitdaging
De internationale management en technology adviesbureaus AWK, Ginkgo en Quint bundelden hun krachten. Vanuit drie merken transformeerde het bedrijf tot één centraal brand, onder de nieuwe naam Eraneos Group. De groep is actief in Europa, Amerika en Azië. De digitale omgeving moest die wereldwijde wortels, geschiedenis en dienstverlening weerspiegelen. Wat een uitdaging!
Met ruim 1.000 medewerkers maakt de groep impact door de digitale toekomst van grote organisaties vorm te geven. Om een sterk digitaal merk te realiseren en zowel bestaande als nieuwe klanten te kunnen bedienen, had Eraneos behoefte aan een nieuwe corporate multisite omgeving.
Ook de zoektocht naar ervaren, gespecialiseerd en bekwaam personeel bleek een grote uitdaging voor de groep. Er was behoefte aan een stevig recruitment platform met ATS-koppeling.
Resultaat
We ontwikkelden een centraal platform, een nieuwe WordPress multisite, voor zichtbaarheid en herkenbaarheid van het merk. Met tegelijkertijd alle mogelijkheden om lokaal de eigen uniciteit te behouden. Dat was de oplossing voor deze ambitieuze internationale groep, met een consistente merkbeleving als resultaat.
Door content centraal te managen en ruimte te geven aan lokale accenten wordt eenzelfde verhaal verteld, passend bij lokale markten. De verspreiding van kennis zorgt ervoor dat het platform wordt gevonden door zowel prospects als klanten. Dit versterkt de positie van het bedrijf als thought leader in het vakgebied.
We ontwikkelden een stevig recruitment platform met ATS-koppeling. Binnen de WordPress multisite kon ook deze tak van de organisatie een eigen platform krijgen, volgens dezelfde efficiënte spelregels als de corporate website: zowel centraal als lokaal, voor optimale merkbeleving, redactionele vrijheid en eigenheid van afdelingen.


Globale en lokale content
Het nieuwe WordPress-platform met globale en lokale websites resulteert in een wereldwijde, consistente merkbeleving van Eraneos. Een deel van de content wordt centraal gemanaged en gepubliceerd op lokale sites. Daarnaast hebben lokale sitemanagers alle vrijheid om hun thuismarkt te bedienen met passende content en eigen marketingactiviteiten.
