Digitale expansie van veelzijdige multinational

Peterson en Control Union

Krachten bundelen voor een gerichte aanpak

Uitdaging

Peterson en Control Union is een wereldwijde groep bedrijven actief in testing, inspectie, certificering (TIC) en logistiek. De groep bestaat al meer dan honderd jaar en bestrijkt ruim tachtig landen, met 275 kantoren en laboratoria – en ruim 5.000 medewerkers. Peterson en Control Union hadden behoefte aan een eigen merkpropositie en lokale differentiatie in het dienstenaanbod. Nu de markt steeds digitaal volwassener wordt en digitale kanalen belangrijker zijn dan ooit, schoot de huidige site van Peterson & Control Union tekort in het bedienen van de lokale markten. Om de doelgroepen in alle landen aan te spreken, ontstond de vraag om zowel voor het merk Peterson als voor Control Union een internationale, globale site te ontwikkelen met lokale accenten per merk en land.

 

 

Resultaat

Om de lokale markten beter te bedienen, ontwierp en ontwikkelde Bitfactory een meertalige multisite. We onderscheiden daarbij één global site voor Peterson en één global site voor Control Union, inclusief een werken-bij-deel voor beide merken. Na deze eerste verbeterslag volgde de uitrol van specifieke websites per land. Dit gaf de groep voldoende handvatten om een sterk overkoepelend verhaal te vertellen, met tegelijkertijd de vrijheid om lokale markten te bewerken. Met een eigen look and feel, vanuit een centrale componenten-bibliotheek.

Krachtige globale en lokale merken

Met de meertalige multisite realiseren Peterson en Control Union krachtige internationale merken met lokale online activiteiten. Potentiële klanten over de hele wereld vinden de websites in hun eigen taal met de passende diensten, inclusief recruitment sectie. Business units van Peterson en Control Union zijn nu vindbaar op expertise, dienst of industrie, waardoor de lokale markt beter wordt bediend. Zo creëren Peterson en Control Union een aansprekende klantreis voor hun klanten.

PCU-block-02
Foto van een boot

Regie per land

Prospects kunnen via de office locator op de wereldwijde website snel een lokaal kantoor met specifiek dienstenaanbod vinden. Dit biedt een betere gebruikerservaring en daarnaast voordeel voor de vindbaarheid van de website, door SEO-optimalisatie en een lokale benadering van de content. Deze structuur biedt de lokale contentteams alle tools in handen om flexibel, doelgericht en herkenbaar te communiceren.

PCU-block-03

Bibliotheek met componenten 

Landen hebben volledige toegang tot en zeggenschap over hun site en kunnen gebruikmaken van een bibliotheek aan contentcomponenten en templates. Hiermee kunnen zij hun eigen specifieke dienstenaanbod onder de aandacht brengen en lokale leads werven. De merkstrategie blijft overeind door het gemak van automatische gestylde templates, wat de zichtbaarheid van het merk ondersteunt en tegelijkertijd alle mogelijkheden biedt aan de lokale afdelingen om zelfstandig landingspages en campagnes te ontwikkelen.

PCU-block-04
Foto van een bos bovenaanzicht
Ja, ik wil graag meer weten over een sessie voor mijn organisatie!

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
Privacy*
Als je dit formulier wil verzenden, moet je onze Privacyverklaring accepteren
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.