Digitale expansie van veelzijdige multinational
Peterson en Control Union
Krachten bundelen voor een gerichte aanpak
Uitdaging
Peterson en Control Union is een wereldwijde groep bedrijven actief in testing, inspectie, certificering (TIC) en logistiek. De groep bestaat al meer dan honderd jaar en bestrijkt ruim tachtig landen, met 275 kantoren en laboratoria – en ruim 5.000 medewerkers. Peterson en Control Union hadden behoefte aan een eigen merkpropositie en lokale differentiatie in het dienstenaanbod. Nu de markt steeds digitaal volwassener wordt en digitale kanalen belangrijker zijn dan ooit, schoot de huidige site van Peterson & Control Union tekort in het bedienen van de lokale markten. Om de doelgroepen in alle landen aan te spreken, ontstond de vraag om zowel voor het merk Peterson als voor Control Union een internationale, globale site te ontwikkelen met lokale accenten per merk en land.
Resultaat
Om de lokale markten beter te bedienen, ontwierp en ontwikkelde Bitfactory een meertalige multisite. We onderscheiden daarbij één global site voor Peterson en één global site voor Control Union, inclusief een werken-bij-deel voor beide merken. Na deze eerste verbeterslag volgde de uitrol van specifieke websites per land. Dit gaf de groep voldoende handvatten om een sterk overkoepelend verhaal te vertellen, met tegelijkertijd de vrijheid om lokale markten te bewerken. Met een eigen look and feel, vanuit een centrale componenten-bibliotheek.
Krachtige globale en lokale merken
Met de meertalige multisite realiseren Peterson en Control Union krachtige internationale merken met lokale online activiteiten. Potentiële klanten over de hele wereld vinden de websites in hun eigen taal met de passende diensten, inclusief recruitment sectie. Business units van Peterson en Control Union zijn nu vindbaar op expertise, dienst of industrie, waardoor de lokale markt beter wordt bediend. Zo creëren Peterson en Control Union een aansprekende klantreis voor hun klanten.
