Smakelijke shop voor Nederlands limonademerk

Pinkyrose Lemonade

Gepersonaliseerde ervaring om doelen te realiseren

Uitdaging

Pinkyrose creëert al meer dan 20 jaar verse siropen met natuurlijke ingrediënten, verpakt in kenmerkende tin cans. Toen het Rotterdamse bedrijf in een groeispurt terechtkwam, was het tijd om de online shop te professionaliseren.

De bestelflow en orderafhandeling van de voormalige shop verliepen namelijk stroef. Daarnaast moest het productaanbod worden opgefrist en mocht de impact die het bedrijf maakt sterker naar voren komen. Het e-commerce platform had veel beperkingen en stond daarom de online ambities in de weg. Tevens wilde Pinkyrose de zakelijke markt nog verder laten groeien en hiervoor een aparte B2B webshop lanceren.

Om het merk verder uit te bouwen en via de shop zowel B2C als B2B groei te realiseren, kwam Pinkyrose naar Bitfactory.

 

Resultaat

Samen met Pinkyrose hebben we Shopify gekozen voor de ontwikkeling van een nieuwe B2C en B2B webshop. De visie van het merk is vertaald naar een nieuw concept en een sterke look & feel voor de shop. Met behulp van handige tools binnen Shopify en op basis van nieuwe designs, passend bij het merk, hebben wij met Pinkyrose een unieke webshop gerealiseerd.

Met deze nieuwe benadering is de basis gelegd voor een krachtige e-commerce omgeving voor zowel B2C als B2B. Met een aantrekkelijk productaanbod, beproefde checkout en handige functionaliteiten binnen Shopify is flinke digitale groei gerealiseerd. Dit geheel passend bij de stijl, tone of voice en focus die het bedrijf zelf wil aanbrengen in de digitale dienstverlening.

ERP- en fullfillment koppelingen

Het was tijd voor Pinkyrose om de processen efficiënter in te richten. Alle belangrijke onderdelen binnen een e-commerce omgeving zoals conversies, duidelijke winkelmand, goede checkout en retourzendingen moesten worden verbeterd. Een state-of-the-art webshop, ontwikkeld binnen Shopify, levert alle noodzakelijke functionaliteiten voor een soepel werkend e-commerce platform. De webshop is gekoppeld aan een nieuwe fulfillment partij en alle orders worden nu razendsnel en zorgeloos afgehandeld. Door de directe koppeling met de administratie in Exact zijn de boekhouding en voorraad altijd up-to-date.

Foto van een citroen die geschild wordt door een machine
Screenshot van de Pinkyrose Lemonade website op een iPad

B2B-portal voor zakelijke bestellingen

De eindklant van Pinkyrose is niet alleen de consument. Juist de zakelijke markt is een belangrijk afzetgebied, met alle horecaklanten en drankspeciaalzaken die het merk vertegenwoordigen. Daarom was een belangrijke eis van het nieuwe e-commerce-platform dat ook de B2B markt een flinke groei zou doormaken. Belangrijk hierbij was dat de zakelijke shop hetzelfde gebruikersgemak, aansprekende designs en slimme functionaliteiten zou hebben als in de consumentenshop. Door een tweede Shopify-shop in te richten met eigen zakelijke features – zoals betaling op factuurbasis en prijzen exlcusief btw – wordt aan deze belangrijke eisen voldaan.

PR-block-04
cocktail van pinkyrose

De beste checkout

De kracht van conversieoptimalisatie ligt vaak in de checkout. Hoe overzichtelijk is de winkelmand, en krijgt de gebruiker voldoende vertrouwen om de aankoop af te ronden? Worden verlaten winkelmandjes opgevolgd? Heldere informatie over verzendkosten en levertijden in het aankoopscherm geven de gebruiker meer grip op het proces, wat de conversie bevordert.

PR-block-05
flesjes van pinkyrose met citroenen
Ja, ik wil graag meer weten over een sessie voor mijn organisatie!

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
Privacy*
Als je dit formulier wil verzenden, moet je onze Privacyverklaring accepteren
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.