Digitoegankelijke multisite voor hét Nederlandse innovatiecentrum
TNO
Toegankelijkheid als belangrijkste norm
Uitdaging
Met ruim 2.600 medewerkers zet TNO zich met haar expertisegroepen in om kennis toepasbaar te maken voor bedrijven en overheden. TNO Work Health Technology is één van die expertisegroepen en biedt oplossingen om mensen zo lang mogelijk gezond, vitaal, bevlogen en productief aan het werk te laten zijn. Denk aan thema’s als fysieke belasting, arbeidsveiligheid en psychosociale arbeidsbelasting. Er is ontzettend veel kennis, maar die moet ook online vindbaar en zichtbaar gemaakt worden.
De websites van de expertisegroepen bleven achter bij de kennisontwikkeling van TNO. Door de vele onderzoekers en communicatiemedewerkers die bij de thema’s betrokken zijn en ad hoc digitale productontwikkeling was wildgroei ontstaan. Een centrale strategie ten aanzien van de (door)ontwikkeling van digitale producten, sociale media en nieuwsbrieven ontbrak. De losse platformen waren niet eenvoudig te beheren, onderhouden en actualiseren. Bovendien was dit niet kostenefficiënt. TNO Work Health Technology vroeg Bitfactory om met dit vraagstuk aan de slag te gaan.
Resultaat
Om tot een centrale strategie en roadmap te komen, hebben we samen met de diverse TNO stakeholders de wensen, eisen en doelen van beheerders en doelgroepen in kaart gebracht. Op basis van de informatie uit de diverse sessies hebben onze strategen, UX designers en solution architects een passende oplossing ontworpen op het gebied van CMS, hosting, UX/UI design en Analytics.
De oplossing? Een duurzame en (kosten)efficiënte multisite met cms voor de verschillende websites van de expertisegroepen. Zo zijn de afzonderlijke websites goed los te beheren en actualiseren, waarbij de centrale architectuur leidend blijft. Dit bevordert overzichtelijk onderhoud en garandeert een uniforme uitstraling. Zo kunnen alle contentmanagers binnen dezelfde look & feel de kennis van hun eigen expertisegroep distribueren.
Blokkendoos aan content componenten
Dankzij het meertalige multisite systeem beheren nu verschillende projectgroepen elk onafhankelijk hun eigen website. Zij maken daarbij gebruik van een centrale beheeromgeving en een blokkendoos aan content componenten. Hiermee zijn content managers in staat om zelfstandig en eenvoudig aantrekkelijke (campagne) pagina’s vorm te geven en te publiceren. Opschaling gaat gemakkelijk en de uniformiteit in design is gegarandeerd over de verschillende sites.