Investeren in mensen als belangrijkste strategie

In deze snel veranderende maatschappij loopt Bitfactory voorop als het gaat om tech. Maar ook de menselijke kant verliezen we niet uit het oog. We leggen uit waarom mensen voor ons het grootste kapitaal betekenen. En hoe we hen koesteren en beschermen.

presentatie en publiek bij BitTalks

Het bouwen van een aantrekkelijk werkgeversmerk

Het is onze missie geworden om een duurzaam concurrentievoordeel te verwezenlijken. Wij denken alleen niet dat dit gerealiseerd kan worden met goedkopere medewerkers, een lagere prijs of met producten en diensten. Wij geloven dat concurrentievoordeel gerealiseerd kan worden met een sterk merk, goed verhaal, een goede reputatie, vertrouwen van klanten en de juiste mentaliteit. Iets dat diep in het gevoel van mensen resoneert. Dat alles staat of valt met de inzet, kennis en ervaring van goede, gekwalificeerde mensen. Zij maken of breken de business.

Make it about the people

Mensen zijn bij ons de kritische succesfactor. De ‘kwaliteit’ van de mensen heeft een oorzakelijk verband met het succes van de onderneming. Het is dus cruciaal dat gekwalificeerde mensen liever bij ons werken dan bij de concurrent. Daarom is het bouwen en managen van een aantrekkelijk en onderscheidend werkgeversmerk dé route naar concurrentievoordeel. Maar er zijn maar weinig mensen die beseffen dat talent niet afkomt op gepolijste, gladgestreken merken en dat mensen graag werken voor merken met karakter. Door het vertellen van onze ‘eigenzinnige’ verhalen en het uitdragen van onze cultuur, tonen we ons karakter en proberen we talentvolle mensen aan ons te verbinden.

De voelbare cultuur zichtbaar maken

Dit zelfde advies geven we onze klanten, wanneer ze bij ons aankloppen voor een recruitmentwebsite. Die moet standaard voorzien zijn van inspirerende content over de mensen in de organisatie, en een duidelijke representatie van de kernwaarden van het bedrijf. Bij Bitfactory brengen wij dit zelf in praktijk. Hoe we dat doen? Door onze unieke, voelbare cultuur zo veel mogelijk zichtbaar te maken. Met uitingen die voor ons belangrijk zijn en medewerkers verbinden. Denk aan activiteiten als een pubquiz, sporten in de Fitfactory en gezellige borrels en etentjes. Maar het gaat verder dan dat. Onze kernwaarden zijn opgesteld met behulp van de medewerkers zelf, door enquêtes in de organisatie uit te zetten en dit verder te verfijnen op basis van interviews. Ook onze EVP, Employee Value Proposition, is op die manier tot stand gekomen. Met heldere standpunten op het gebied van cultuur, carrière, werkomgeving en arbeidsvoorwaarden. Wie we zijn wordt op eerlijke wijze duidelijk gemaakt aan bestaande en nieuwe medewerkers, en is compleet in lijn met de sfeer die je voelt als je bij ons het pand binnenstapt. Alleen dan werkt het.

Mensen bepalen de koers

Bovendien gebruiken we deze waarden in elke vezel van onze business als richtinggevend voor ons beleid, zowel intern als extern. Het stuurt welke projecten we aannemen, welke nieuwe mensen we verwelkomen, de kennis en technologieën waarin we investeren en welke kant we op willen groeien. Dat mensen dit waarderen, blijkt uit de lange relaties die we aangaan met onze opdrachtgevers én onze medewerkers. Door verschillende levensfasen heen bewegen mensen mee met de koers van het bedrijf, omdat we bij elkaar passen. Ambities worden waargemaakt en rollen verwisseld; net wat je op dat moment zoekt als invulling van je werk en wat nodig is om voorop te blijven lopen in onze dienstverlening. Een win-win-situatie voor alle partijen.

De beste digitale oplossingen

We zijn mensgericht, technologie gedreven. Wij zijn mensen, onze klanten zijn mensen en hun klanten zijn ook mensen. Daarom is het logisch dat wij de mens centraal stellen in onze strategie en aanpak. Bij alles wat wij doen koppelen we technologie aan menselijk inzicht en creativiteit, want alleen dan creëren we de beste digitale oplossingen.

Dit onderbouwt waarom, volgens ons, het investeren in mensen je belangrijkste strategie zou moeten zijn. Misschien levert dit jouw organisatie nieuwe inzichten op om de interne cultuur vorm te geven of kunnen we je helpen bij het opzetten van een recruitment workflow die meer waarde toevoegt. Hoe dan ook, het werkplezier van jouw medewerkers vertaalt zich onherroepelijk naar duurzame relaties. We gaan hierover graag met je in gesprek.

Collega's eten in de kantine
Ping pong aan een vergadertafel
Collega's aan de eettafel
Willem achter zijn bureau

Nieuw talent in de Factory

Willem

Maak kennis met onze nieuwe collega Willem, developer bij het e-commerce team van Bitfactory.

 

Willem woont in Rotterdam, houdt van fietsen, sci-fi/fantasy boeken (luisteren) en speciaalbier. Daarnaast is hij erg ervaren én gezellig om mee samen te werken.

 

Sadra op kantoor

Nieuw talent in de Factory

Sadra

Ontmoet Sadra, werkzaam als WordPress en PHP developer bij Bitfactory. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met trading, fotografie, gitaar spelen en af en toe gamen.

 

Hoe kwam hij bij Bitfactory terecht? Sadra: “In plaats van te gaan studeren aan de TU Delft, zoals ik eerst van plan was, heb ik voor een carrière bij Bitfactory gekozen. Nu kan ik in de praktijk mijn kennis nog verder uitbreiden. De WordPress focus en projecten vind ik heel boeiend!”

 

Jeroen op de galerij van HIG

Nieuw talent in de Factory

Jeroen

Onze nieuwe collega Jeroen gestart bij het e-commerce label als back-end developer. Hij gaat samen met zijn team werken aan uitdagende e-commerce projecten.

 

In zijn vrije tijd is Jeroen actief als leiding en bestuurslid bij een scouting groep. Ook houdt hij van spelletjes spelen, zoals Dungeons & Dragons en Switch games.

 

Sem en Julia bij Bitfactory

Nieuw talent in de Factory

Julia en Sem

Ontmoet Sem en Julia. Twee stagiaires maar liefst, die meewerken in de Factory met hun frisse blik en verse kennis!

 

Sem studeert Creative Media & Game Technologies (CMGT) aan de Hogeschool Rotterdam en houdt van programmeren en werken in teamverband. Hij vult ons softwareteam aan op het gebied van o.a. PHP en Laravel.

 

Julia studeert Communication en Multimedia Design (CMD) aan de Hogeschool Rotterdam en heeft nu al een indrukwekkend portfolio. Ze wil bij Bitfactory nog meer ervaring opdoen als digital designer en verdiept zich onder meer in de interactie tussen mens en ontwerp.

 

Amin Khoshzahmat

Nieuw talent in de Factory

Amin

Sinds kort werkt Amin in het Software team van Bitfactory. Als full-stack developer zet hij zijn tanden in diverse projecten, zoals het Fraikin back-end.

 

Hij werkt graag met Laravel en Vue en is altijd enthousiast om nieuwe dingen te leren.

 

In zijn vrije tijd speelt Amin graag co-op games met zijn vrouw, leest hij over software architectuur of volgt hij AI tutorials.

 

Ook kun je hem vaak buiten vinden: hij houdt van zwemmen, wandelen en fietsen.

Ja, ik wil graag meer weten over een sessie voor mijn organisatie!

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
Privacy*
Als je dit formulier wil verzenden, moet je onze Privacyverklaring accepteren
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.