Digitaal platform voor Afrojack zijn Wall Recordings
Met ruim 10 jaar ervaring in de muziekbranche is het muzieklabel van Afrojack genaamd Wall Recordings, een nieuwe weg ingeslagen. Door middel van een rebranding wil het merk zich meer focussen op artist development en dit verder gaan uitbreiden. Ambitieuze creatives kunnen zich aansluiten bij Wall Recordings en worden begeleid om, net als Afrojack, op wereldniveau te komen. Als belangrijk onderdeel van de rebranding is Bitfactory gevraagd om het nieuwe digitale merk en platform te ontwikkelen.
Wall Recordings
Wereldberoemd door hits als ‘Ten Feet Tall’ en ‘Hey’ reist Afrojack de gehele wereld over. Zo ook naar Las Vegas waar hij onlangs genomineerd was voor een Grammy Award met het nummer ‘Hero’. Met de nieuwe propositie wil Afrojack via het merk Wall Recordings beginnende artiesten een platform bieden en begeleiden onder zijn naam. Bitfactory is gevraagd om het digitaal merk en platform te ontwikkelen dat past bij die nieuwe propositie.
“Wij willen echt een nieuwe industrie standaard neerzetten. Het is belangrijk dat het een op maat gemaakte website zou worden, helemaal passend bij het merk. Bitfactory heeft die kennis in huis en door hun trackrecord en de fijne klik hebben wij Bitfactory gevraagd om ons te helpen met ons digitale vraagstuk.“
– Roos van Tongeren, Projectmanager bij Wall Recordings
Door middel van verschillende creatieve sessies is het digitale strategie ontwikkeld, zijn de customer journeys opgesteld en de wireframes ontworpen. “Bitfactory heeft ons volledig meegenomen in het gehele creatieve proces om tot een onderscheidend platform te komen” aldus Roos van Tongeren. Het team is nu vol bezig met de daadwerkelijke bouw van het platform. Daar binnenkort meer over!
Next step digital
Samen met ambitieuze merken ontwikkelen wij digitale producten die hun klanten blij maken en hun business laten groeien. Wil je meer weten over onze projectaanpak? Neem contact op en kom eens langs in onze factory in Rotterdam. Wij vertellen je er graag meer over!