De toekomst van e-commerce

Inmiddels zijn online shops uitgegroeid tot complete winkelervaringen en bedienen veel organisaties hun klanten steeds meer over de volledige linie van de keten. De e-commerce platforms van vandaag zijn voorzien van intuïtieve features, waarmee gebruikers moeiteloos producten kunnen toevoegen aan hun winkelwagens, selecties kunnen bekijken en naadloos door het afrekenproces kunnen navigeren. Gebruikers kunnen producten digitaal bekijken, beoordelen, vergelijken en er zijn talloze tools beschikbaar om elke twijfel over een online aankoop weg te nemen bij de gebruiker.

Toekomstbeeld met laserstralen

Toename van selfservice kanalen

Het gedrag van kopers speelt een belangrijke factor binnen e-commerce; dit verandert namelijk voortdurend, omdat mensen steeds meer regie willen hebben op hun keuzes, aankopen en servicegerichte activiteiten. Alles moet tegenwoordig persoonlijk, snel, altijd en overal beschikbaar zijn. De snelle toename van selfservice kanalen is daarom een belangrijke ontwikkeling en zal alleen nog maar toenemen. Bedrijven die hier goed op inspelen en hoogwaardige services bieden, hebben in de toekomst veel meer kans op een grotere klantloyaliteit.

Complete ervaring over alle touchpoints

Bij Bitfactory zien we dat e-commerce steeds meer zal moeten inspelen op het opbouwen van persoonlijke, diepgaande relaties tussen bedrijven en mensen. Een sterke en complete ervaring over alle touchpoints is hierin cruciaal. Daarom is het belangrijk om alle contactpunten van klanten te identificeren, zodat er een sterke gebruikerservaring opgebouwd kan worden. Eén die zich niet alleen richt op de ‘aankoop’ van een product of dienst, maar de klantervaring als geheel. Dit bereik je natuurlijk niet in één keer, maar bouw je stapsgewijs op. Of hoe we het bij Bitfactory ook wel noemen; bit by bit.

Onderscheid maken door CX Design

We werken met je samen om te begrijpen wat voor bedrijf je bent en hoe je onderscheidend bent van de concurrentie, zodat we een customer experience (CX) kunnen bouwen die eigen en uniek is. Loyaliteit stimuleren gaat tegenwoordig over laten zien wie je bent, in combinatie met een winkelervaring die naadloos, verrassend en gemakkelijk is. Van overweging tot conversie en van order tot ontvangst. En hoewel data en technologie belangrijk zijn, is creativiteit ook van vitaal belang. We helpen je met effectieve strategieën, concepten en design om jouw klanten aan je te binden.

Shopify, Shopware en Pimcore

Met ons geïntegreerd, end-to-end commerce-aanbod staan we klaar om klanten te helpen commerce op te bouwen en te laten groeien. We zetten Shopify en Shopware in om aansprekende en converterende B2B, B2C- en D2C webshops te ontwikkelen. Met Pimcore creëren we solide PIM, DAM en MDM oplossingen voor e-commerce, waarin data management een cruciale rol speelt: grote hoeveelheid complexe productinformatie beheren en dit efficiënt op de relevante kanalen verspreiden.

Aan de slag met next level B2B e-commerce? Wij helpen je graag verder! Bel of kom langs, dan hebben we het er samen over. Of lees hier meer over het e-commerce aanbod van Bitfactory.

Ja, ik wil graag meer weten over een sessie voor mijn organisatie!

"*" geeft vereiste velden aan

Hidden
Privacy*
Als je dit formulier wil verzenden, moet je onze Privacyverklaring accepteren
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.