We put the ‘art’ in artificial intelligence

Grote techbedrijven, zoals Microsoft, Relx, Google, Meta en OpenAI, zullen de AI-markt de komende jaren waarschijnlijk blijven domineren, maar de toepassingen die zij nu aanbieden zijn voornamelijk gemaakt voor het grote publiek. Voor veel bedrijven zijn deze AI-tools niet of nauwelijks relevant. Daarom bieden we bij Bitfactory direct toepasbare AI-oplossingen voor bedrijven die deze technologie willen adopteren binnen hun eigen digitale ecosysteem.

Het Industriegebouw

De huidige AI-modellen en toepassingen – van grote techbedrijven – zijn meestal niet geïntegreerd in de digitale ecosystemen van bedrijven. Wel steeds meer, zoals de inmiddels bekende Copilots, maar deze zijn voornamelijk gericht op ‘intern gebruik’. De huidige AI-modellen en toepassingen communiceren onvoldoende met klantgerichte sites, shops en maatwerk software. Bij Bitfactory brengen we daar verandering in.

Voorbij de hype

De opkomst van AI in ons leven lijkt veel op de opkomst van elektrische auto’s. Wat veel mensen niet weten, is dat bedrijven jarenlang elektrische auto’s ontwikkelden, maar dat deze nog niet zichtbaar waren voor het grote publiek. Niet zozeer in het geheim, maar voor de meerderheid van de mensen was het niet relevant. Toen Tesla bijvoorbeeld haar eerste conventionele model aan het grote publiek onthulde, waren de mensen diep onder de indruk van wat ze zagen. Voor hun gevoel was er ‘plotseling’ een elektrische auto. Toen OpenAI ChatGPT in 2022 lanceerde, was het grote publiek verbaasd over waartoe het in staat was. De ontwikkeling van AI-modellen speelde zich uiteraard al veel langer ‘op de achtergrond’ af, maar nu was er iets ontwikkeld waar het publiek zelf gebruik van kon maken.

Waarbij elektrische auto’s in enkele jaren met elkaar zullen communiceren en over een paar jaar misschien volledig zelfrijdend zullen zijn, zullen er steeds meer AI-netwerken ontstaan die meer en meer zelfstandig kunnen opereren. En uiteindelijk, volledig autonoom.

AI-levenscyclus

Net als de huidige fabrikanten van elektrische auto’s, zullen grote technologiebedrijven AI de komende jaren voortdurend blijven ontwikkelen en optimaliseren. Net als bij elektrische auto’s zal AI zich geleidelijk onder de bevolking en onze bedrijven verspreiden, in plaats van in één keer. Adoptie begint bij vernieuwers en early adopters en verspreidt zich vervolgens onder de bevolking, naar de vroege meerderheid (zorgvuldige mensen, die voorzichtig zijn maar verandering sneller adopteren dan gemiddelde mensen) en de late meerderheid (sceptische mensen, die nieuwe producten alleen zullen gebruiken wanneer de meerderheid het gebruikt). Bij Bitfactory helpen we bedrijven bij elke stap van de AI-levenscyclus.

De Hybride site

Net als de evolutie van auto’s, kost het waarschijnlijk jaren voordat elk bedrijf een volledig AI-gestuurde site heeft. Net als in de auto-industrie kwam er eerst een hybride auto op de markt, voordat de volledig elektrische auto er kwam. Bij Bitfactory lanceren we daarom de ‘Hybride site’. Een site die een content management systeem (CMS) combineert met AI-modellen en toepassingen.

Van corporate site tot intranet; met onze Hybride mogelijkheden verrijk je de inhoud van jouw site en voorzie je gebruikers van snelle en nauwkeurige informatie. Je beschikt over alle ‘standaard’ mogelijkheden van een site en CMS, maar dan met nieuwe mogelijkheden op het gebied van AI. Stel je een site voor waarbij gebruikers echt gesprekken met jouw bedrijf en merk kunnen voeren. Of GenAI-tools die teksten, afbeeldingen en audio genereren voor jouw platform. Een AI-assistent die gebruikers hyper-gepersonaliseerde ervaringen kan bieden. Een platform met krachtig Natural Language Search (NLS), waarmee mensen verschillende gegevensbronnen kunnen doorzoeken, waardoor ze veel sneller en effectiever de gewenste informatie krijgen.

Voor bedrijven zelf heeft de Hybride site ook mooie toepassingen. Zo kan er met Predictive AI-tools worden voorspeld welke behoeften gebruikers hebben en op welk moment. Zo kun je op het perfecte moment inspelen op de behoefte van de gebruiker. Of dit nu een consument, B2B-klant of medewerker is. Dit gaat veel verder dan standaard analytische- en BI-tools en is daarom een mooie toevoeging in je digitale arsenaal.

Mensen lachen en praten

Benieuwd naar alle mogelijkheden
van de Hybride site?

Ja, ik wil graag meer weten over een sessie voor mijn organisatie!

"*" geeft vereiste velden aan

Hidden
Privacy*
Als je dit formulier wil verzenden, moet je onze Privacyverklaring accepteren
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.