Life Terra: Let's plant together!

Het tempo in het klimaatbeleid moet worden opgevoerd om de klimaatdoelstellingen te halen. Life Terra heeft als missie mensen in staat te stellen impactvolle klimaatacties te ondernemen. Doel is om tot 2025 samen 500 miljoen bomen in Europa te planten. Een plan waarbij slimme technologie een cruciale rol speelt.

Een digitaal platform om verbinding te maken met de eindgebruiker

Stichting Life Terra verenigt 15 ervaren organisaties uit 8 landen. Samen werken zij aan een van de grootste klimaatactie-initiatieven gesteund door de Europese Unie. Om het doel van 500 miljoen extra bomen in Europa te bereiken is er een community van verschillende belanghebbenden nodig zoals boom adoptanten, event managers en plant bedrijven. Een duurzaam en transparant digitaal platform biedt de mogelijkheid om verbinding te maken met deze community en boom adopters een gevoel van eigenaarschap te geven.

Aan ons is gevraagd om het Minimum Viable Product (MVP) te verzorgen. Daarbij zijn de volgende wensen belangrijk:

Bomen taggen en moniteren

Je tagt een boom tijdens het planten. Daarna kan je de groei via je eigen portal monitoren.

Een boom adopteren

De bomen zijn reeds geplant (in het plantseizoen) en staan ter adoptie in het platform. Deze kan je adopteren en monitoren.

Een boom cadeau geven

Een variant van adoptie, waarbij een boom dan cadeau wordt gegeven.

  • Alle volgers in een online community bij elkaar brengen en zorgen dat ook iedereen zijn eigen omgeving heeft.

  • Primaire bedrijfsmaatregelen: zorgen dat het platform alle belangrijke bedrijfsprocessen ondersteunt.

Van digitale strategie tot MVP

Zoals elk product, begint het bij een idee. Samen met Life Terra zijn wij de verdieping ingegaan om vanuit een idee de digitale strategie op te zetten. Ons UX-team heeft de wensen van Life Terra en de eindgebruiker als vertrekpunt genomen om zo tot een pixel perfect design te komen. Door het testen en valideren van het prototype onder de doelgroep ontvingen wij waardevolle feedback dat het uiteindelijke MVP naar een hoger level heeft getild. En zo had Life Terra op het eerste boomplant-event een goed ontwikkeld MVP dat direct aan de eindgebruiker onthuld kon worden.

De basis van het internationale platform

Life Terra heeft nu de digitale tools in handen om haar klimaatdoelen te gaan bereiken. Het resultaat is een internationaal platform waarop gebruikers bomen kunnen taggen, adopteren, cadeau kunnen geven en deze bomen kunnen monitoren.

Overige informatie

Life Terra is gebaseerd op de wetenschap dat het planten van bomen wordt beschouwd als de meest kosteneffectieve - op de natuur gebaseerde - oplossing om koolstof vast te leggen. Als onderdeel van een veelzijdige bestrijdingsstrategie, kan het planten van bomen een cruciale rol spelen in de strijd tegen klimaatverandering.

Geïnspireerd?

Kom eens langs om kennis te maken!

Contact